Pētot pircēju iepirkšanās paradumus, redzams, ka iedzīvotāji izteikti vairāk izvēlas iegādāties sezonālos produktus, piemēram, dārzeņus un augļus. Nozares apskata “Maxima mazumtirdzniecības kompass” dati par 2018. gada otro ceturksni liecina, ka 30,2% iedzīvotāju izvēlas sezonālos produktus, kas ir par 3,9% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.
“Šogad Latvijas iedzīvotājus lutinājusi īpaši silta vasara, tādēļ, vērojot respondentu atbildes par iepirkšanās paradumiem, var secināt, kādēļ izteikti pieaudzis tieši sezonālo produktu izvēles parametrs. Iedzīvotājiem svarīgi, lai produkti ir ražoti Latvijā. Viens no iemesliem ir tas, ka iedzīvotāji ar vien vairāk pievēršas veselīgam dzīvesveidam. Tieši iedzīvotāju dzīves stila izmaiņas par labu veselīgāka uztura ievērošanai veicinājusi arī pieprasījums pēc veģetāriešiem un vegāniem domātas produkcijas,” noradīja “Maxima Latvija” Komunikācijas vadītājs Jānis Beseris.
Pēc “”Maxima mazumtirdzniecības kompass” datiem gandrīz ceturtdaļa (24,6%) iedzīvotāju izvēlas veselīgus produktus un 25,6% pievērš lielāku uzmanību produktu sastāvam.
Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2018. gada jūlijā – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
„Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla „Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Šoreiz īpaša uzmanība nozares apskatā veltīta graudkopības nozares attīstībai Latvijas un Baltijas mērogā 2018. gadā un graudaugu lietošanas paradumiem uzturā Latvijas iedzīvotāju vidū. Graudkopības nozares apskats veidots sadarbībā ar AS „Dobeles dzirnavnieks” un Latvijas Lauksaimniecības universitātes agronomiem.